Zbultran

logo

Naxos 2017

Naxos - Portara

Letos (2017) jsme vyrazili na nám zatím neznámý ostrov Naxos. Bydleli jsme v penziónu Plaka 1, který je součástí stejnojmenného kempu. Cestovali jsme s naší oblíbenou cestovní agenturou Talent travel. Cesta na ostrov byla poněkud obtížnější než jsme byli zvyklí. Letěli jsme asi v 10 hodin a ubytovaní jsme byli až v deset večer. Nejdelší byl lodní trajekt z Mykonósu, vlastně čekání na něj (cca 6 hodin). Ale koupili jsme si řecké víno, chléb a tzatziky a dalo se to snést.

Ostrov Naxos jsem si vybral i proto, že je součástí Kyklad a dá se z něj jet na ostrov Délos, což je jedna velká archeologická památka. Hledal jsem, jak se tam samostatně dopravit a vypadalo to špatně, trajekty byly vyprodané dlouho dopředu a na ostrově zavírali v 15:00 hodin, takže se to vlastně nedalo stihnout. Naštěstí místní cestovky pořádaly samostatné výlety (výlet na Délos společně s návštěvou Mykonósu) a tak jsme se tam za 50 Euro/osoba vypravili. Délosu je věnovaná samostatná reportáž – bude zde.

V kempu bydleli černí muslimští migranti, což bylo poznat podle modliteb na modlitebních koberečcích směrem k Mekce a toho, že se jednalo o samé mladé muže. Problémy jsme s nimi neměli, jen chodili z okolních dun očumovat nudistickou pláž. Restaurace v kempu byla také slušná, párkrát jsme tam byli. I krámek byl zásoben základními potravinami, ovocem a zeleninou. Před kempem byla zastávka místního autobusu, který jezdil do hlavního města Chóry za 2 eura. Lístek však bylo potřeba zakoupit předem v obchůdku. V Choře je k vidění Benátský hrad s archeologickým museem, starověká brána zvaná Portara (pozůstatek nikdy nedostavěného chrámu boha Apollóna).

Na ostrově je několik tzv. Kourosů, kamenných soch mladíků, z nichž nejznámější je nedaleko vesnice Apollonas. Je to 11 metrů dlouhá socha boha vína Dionýsa, ležící na mramorovém podkladě, pochází z roku 680 př. n. l. Zjišťovali jsme pronájem auta, ale nakonec jsme se rozhodli pro výlet s průvodcem – naším delegátem za 33 Eur na osobu. V rámci výletu jsme navštívili také rekonstrukci Deméteřina chrámu z roku 530 př. n. l., hrnčířskou dílnu v Damalas, nejstarší kostel Panagia Drosiani ze 4. stol., z autobusu jsme viděli smirkové doly. Ve vesničce Chalki jsme navštívili místní likérku Vallindras a ochutnali i její výrobek, likér Kitrón, který se vyrábí z listí ovoce kitrón, což je něco mezi citronem a grepem. Z plodů se pak dělá speciální místní marmeláda.

Fotografie jsou k vidění zde.

Fotky z musea v Chóře na Naxu jsou v samostatné galérii tady.

Zbultran

poslat zpětnou vazbu k článku

Koukněte na autora na akupunktuře.

so 27. dubna 2019

Půjde se v sobotu 27. dubna. Sraz na Smíchovském nádraží 8:30. Vlakem z Praha Smíchov v 8:46 do Loděnice 9:23. (Vlak z Plzně přijede v 9:34) Takže tu počkáme na bratra Petra. Je tu museum Ostře sledovaných vlaků, které se tu točily. Pak jdeme po zelené TZ ke Kapli sv. Antonína Paduánského se studánkou. Po zelené TZ se vrátíme na rozcestí s modrou TZ a pokračujeme po ní až na rozcestí se zelenou Bubovice – u lomu a po zelené na červenou Propadlé vody. Po červené TZ pak do Sv. Jana pod Skalou a pak Cestou Vojty Náprstka do Berouna na nádraží. Trasa na mapě – https://mapy.cz/s/3q5WH

© Zbultran | Mapa stránek | Napište nám | rss RSS Úvodní stránka | rss RSS Zbultranův deníček