Zbultran

logo

Pochod za Rumcajsem 2019

Plakát k pochodu

V sobotu 30. března 2019 se konal 53. ročník Pochodu za Rumcajsem. Zúčastnili jsme se nejkratší dospělácké trasy – 11 km. Přihlásila se Táňa s dcerami Jolankou a Justýnkou. Do Holína jsme jeli už v pátek a chytli jsme pořádnou kolonu. Táňa a spol. (dcery a bojový mazlivý pes Tlapka) přijely v 8 večer a tak jsme oslavili její svátek. V sobotu ráno byla Táňa celá natěšená na pochod, že jsem jí musel krotit. Ohlásil se ještě Mustang, známý to basista ze skupiny The Pink Elefants. Přijedou ve čtyřech se ženou Šárkou a dětmi Radkou a Ondrou. Ondra měl 4 roky a přesto se rozhodli pro dospěláckou trasu. Na startu jsme se šťastně potkali, zaregistrovali se a vyrazili jsme kolem rybníku Kníže po modré TZ až do Kbelnice. Pak po neznačené cestě do Dílců, kde byla kontrola, a pak do Železnice k pile, kde měli nakladač značky Manitou. Vzpomněl jsem si na písničku Vinnetou od Těžkého Pokondru a začali jsme zpívat.

Pokračovali jsme, před námi se tyčil Zebín a prosil o zdolání. Mustang byl pro, Táňa také a nakonec jsme se dohodli, že Petra s Jolankou a Tlapkou, která je po operaci nožiček se budou držet původní trasy a zbytek to vezme nahoru přes Zebín. Šlo se nám krásně, protože Táňa dělala celou cestu šerpu. Měla velký batoh a jako trénink na trek v Rumunsku nesla zátěž (třeba moje víno, vodu pro celou výpravu a pak oděvní svršky, když někomu bylo horko). Překonali jsme několik ohradníků, několik zákopů a drobnou bažinu. Konečně jsme se dostali na pěšinu vedoucí na vrchol, bylo na ní hodně prachu a dost to klouzalo. Nicméně vítězství bylo naše. Nahoře jsme dopili Tramín červený Lacerta Viridis a ještěrku z lahve jsme nalepili na spodek dveří kapličky. Připomněl jsem si, že Pink Elefanti hrají výborně i melodii z Růžového Pantera:

K návratu z vrcholu jsem doporučil méně klouzavou cestu vedoucí k Valdštejnské Lodžii a tak jsme se napojili na dětskou trasu. Měli tu kafíčko, dortíky, bretańský cider ve dvou variantách (suchý a sladký). Pro děti tu měli kuličkovou dráhu aneb „unavovadlo“. A tak si děti koulely, ale neunavily se.

Lipovou alejí jsme se vrátili do Jičína, kde jsme obdrželi diplomy a rozloučili se s Mustangama. My skončili ve vegetariánské restauraci Vegeethouse na Husovce. Táňa mě lákala do Rumunska, ale já se bál, že bych to nezvládnul kvůli kolenu. Ale nabídl jsem jí, že jí vezmu na výlet do Jerusaléma.

Tady budou fotky.

Tady je písnička od zpěvačky s nádherným hlasem – Ofry Hazza Jerusalém ze zlata:

Zbultran

poslat zpětnou vazbu k článku

Koukněte na autora na akupunktuře.

so 20. dubna 2024

A je to tady. Pokračujeme v tradici. Na Bacín vyrážíme v sobotu 20.4. 2024 vlakem z Prahy hl.n. v 8:45. V Zadní Třebani budeme v 9:22; v 9:33 přestoupíme do vlaku na Liteň, kde budeme 9:43. Následně vyrazíme na 10km okružní trasu přes Bacín a skončíme zase v Litni. Z Litně návrat (16:10, 16:19 / 16:32, 17:09) nebo pozdější (18:10, 18:19 / 18:32, 19:09). více

© Zbultran | Mapa stránek | Napište nám | rss RSS Úvodní stránka | rss RSS Uskutečněné výlety