Zbultran

logo

Skopelos 2015

Skopelos 2015 - Agios Ioannis

Již v lednu jsme si vybrali ostrov, kam se chceme podívat v létě. Je to Skopelos, ostrov, kde se točil film Mamma Mia. Jeli jsme tradičně s cestovkou resp. tour operátorem Talent Travel do městečka Stafilos.

Cesta na ostrov byla trochu krkolomnější. Letělo se na vedlejší ostrov Skiathos a odtud trajektem na Skopelos. Ve vesnici Stafilos jsme se ubytovyli v apartmánech I­rida.

První den na schůzce s delegátem jsme se dozvěděli, že za denní pronájem auta chtějí 55,– Euro. Když jsem se snažil zjistit cenu v jiné autopůjčovně, řekli mi že auta jsou rozpůjčovaná a cenu nechtěli sdělit (zřejmě kartelové dohody). Tolik jsme nebyli ochotni dát a tak jsme byli odkázáni na místní autobusy. Ty jezdí poměrně přesně a docela často. Nakonec jsme byli rádi, že auto nemáme a o to více jsme se rozšoupli na nákupech ovoce a potravin v supermarketech. Dopřáli jsme si sem tam i míchané drinky v kavárničce v hlavním městě, kam to bylo pěšky 40 minut a jízdenka autobusu stála 1,60 Euro. Ve vedlejším apartmánu sídlily 4 dámy a pro ně bylo dokonce levnější použít taxík (ze Skopelosu 7,– Euro až před apartmán).

Do místní pekárny to bylo pěšky 7 minut a do AB Foodmarketu 25 minut. Na Petru to bylo daleko a tak jsem chodil nakupovat sám. Delegát nám poradil kudy chodit po vedlejší cestě a tak to bylo i bezpečnější. Hlavně k večeru, když se smrákalo.

Už když jsem vybíral místo pro ubytování, věděl jsem, že nejlepší nuda pláž na ostrově je nedaleko. Jako zdroj informací jsem použil mnohokráte osvědčené stránky Cpt. Barefoota. Na pláž Velanio jsme chodili přes úzkou textilní pláž s dvěma řadami slunečníků s plážovým barem a přes vyvýšenou šíji kruhového poloostrova, kde byl v roce 1936 objeven hrob Mykénského prince s bohatou pohřební výbavou. Nejznámější je meč se zlatou rukojetí. Ten můžete vidět v Athénském museu nebo tady (na odkazu si klikněte na malý obrázek pod tím větším pomršeným a on se zvětší). Na ten poloostrov jsem se jednou vyškrábal a hrob hledal, možná i našel. Jen cesta zpět dolů byla v gumových botách trochu strastiplná a tělo mi zaplavil adrenalín.

Na nudapláži jsem si posteskl, že ty časy, kdy na nudu chodívaly mladé lepé děvy jsou už pryč (na jeden mladý pár připadá 9 postarších), ale nic není ztraceno. Jednou tam přišel anglický pár s dvěma dětmi (kluk a holčička asi kolem 6 let). Maminka, když spatřila, že se tam koupou naháči, vrátila se za kámen, který označoval hranici nudy. Dětem tatínek vysvětlil, že tady se koupe bez plavek, což se dětem zalíbilo a pak se všichni svlékli a vykoupali. Maminka je zpoza kamene oblečená povzbuzovala, ať si vezmou plavky a už jdou. Chlapeček ale vykřikl, že bez plavek je to lepší a nabízené plavky zahodil. Nakonec se musel podvolit, ale jednou třeba z něj bude nudista.

Druhou historku jsme tu zažili poslední den. To sem na nudapláž přišla velká skupina řeků s volejbalovou sítí a v plavkách (takových těch až pod kolena). Mezi nudisty byla jedna paní ze Švédska (tak 55 – 60 let) s výrazným poprsím a ona se postavila, vypla hruď až se jí ňadra rozhoupala a vykřikla na řeky: „Do you speak English?“ Pak ke mě přišla a říkala, že bychom měli protestovat a bojovat a poslat na textiláky nude police. Možná ve Švédsku takovou „nahatou policii“ mají … Nakonec textiláci po 2 hodinách odešli.

Bohužel až poslední den jsme se dozvěděli, že skoro na konci nudapláže je pramen s pitnou vodou. Pramen jsme našli, ale nenapili jsme se. Nechtěl jsem riskovat den před odletem. Tady je malé video.

Ne všude jezdil autobus a tak jsme si v hlavním městě koupili zájezd za 12 Euro s nizkonákladovou cestovkou Mamma Mia na kostelík Agios Ioannis, kde se ve filmu konala svatba a pak na pláž Kastani, kde zpívali v muzikálu Mamma Mia píseň „Does Your Mother Know?“. Tady byly zdarma slunečníky a tak jsme si dopřáli piňakoládu pro dva za 15,– Eur (viz foto dole) a pak ještě další drink (nezapomeňte, že jsme každý den šetřili 55,– Eur za auto, co jsme si nepronajali :-)).

Z Mamma Mia lokací jsme byli ještě na místě zvaném Tři borovice a to nevím, kde v tom filmu bylo, ale až se ne něj znova mrkneme, budeme vědět. Snad tam měl být piknik Sofie s tatínkama.

Oblíbili jsme si i procházky hlavním městem Skopelu v antice nazývaném Peparethos. Jsou tu úzké uličky, spousta kostelíků a prima restaurací i s vynikající pizzerií na náměstí Platani, kde vám zabalí i pizzu ssebou. Když se na konci přístavu vydáte nahoru po schodech kolem kostelíků směrem na Kastro (zříceninu byzanského hradu), dostanete se na takovou terásku, kde nabízí starší paní a pán kávu, víno, míchané nápoje z domácích surovin a řecký jogurt s medem a nakrájeným ovocem. Hraje tu příjemná taneční, téměř klasická hudba, je tu hezký výhled a prostě je tu fajn! A když tu točil Pierce Brosnan, byl tu prý častým hostem, neboť za střízliva by ho nikdo nedonutil zpívat.

Jediné, co jsme na ostrově neviděli a co bych byl rád viděl byly tři ve skále tesané hroby nazývané pirátské.

Ostrov byl fajn a rádi se sem vrátíme, bude-li to někdy možné.

Panoramatické fotky:

Zbultran

poslat zpětnou vazbu k článku

Koukněte na autora na akupunktuře.

so 20. dubna 2024

A je to tady. Pokračujeme v tradici. Na Bacín vyrážíme v sobotu 20.4. 2024 vlakem z Prahy hl.n. v 8:45. V Zadní Třebani budeme v 9:22; v 9:33 přestoupíme do vlaku na Liteň, kde budeme 9:43. Následně vyrazíme na 10km okružní trasu přes Bacín a skončíme zase v Litni. Z Litně návrat (16:10, 16:19 / 16:32, 17:09) nebo pozdější (18:10, 18:19 / 18:32, 19:09). více

© Zbultran | Mapa stránek | Napište nám | rss RSS Úvodní stránka | rss RSS Zbultranův deníček