Zbultran

logo

Skopelos, Sedoukia, tzv. pirátské hroby

Skopelos, Sedoukia, pirátské hroby

Loni jsem se nedostal do Sedoukie, abych si prohlédl tzv. pirátské hroby. Místní nízkonákladová cestovka tam letos (2016) pořádala v podvečer výlet za 10 Euro, ale chtěl jsem tam být sám a nechtěl jsem, aby mě někdo honil a mohl jsem si to místo prohlédnout v klidu.

Když jsme si naplánovali výlet na pláž Milia, našel jsem si první ranní autobus v 6:50 a vyrazil jsem napřed. Nebylo takové vedro jako v deset, to jel další autobus. Šel jsem nejdříve kamenitou cestou, pak asfaltkou pořád do kopce. Pak jsem prošel kolem malého kostelíku v takovém sedle a silnice začala klesat. Na dalším rozcestí byla odbočka opět na prašnou cestu do kopce, kde už byla Sedoukia vyznačená. Musel jsem ještě minout jakousi štěrkovnu či betonárku a z cesty opět odbočila dobře značená pěšinka. Vedla do mírného kopce a bylo na ní spousta rozbitých žabek (druh plážové obuvi). Zřejmě se sem vydávají lidé v špatné obuvi. Dorazil jsem na vrchol a tedy jsem začal na planině hledat hroby. Nebyl jsem úspěšný a tak jsem se vrátil na červenými puntíky a šipkami značenou cestu a pokračoval mírně z kopce. Dobře jsem udělal, protože mě stezka dovedla až na plošinku s výhledem do kraje se stromkem a hroby.

Jedná se o 3 dokončené hroby včetně masivních monolytických kamenných vík a jeden nedokončený hrob, který někdo začal tesat do skály, ale nedokončil (má tak 5 – 10 cm). Místo je to nádherné, s krásným výhledem na Alonissos, Evoii, Skiathos a Pilio. Při mimořádně dobrých podmínkách prý je možno spatřit i Chalkidiki a Olymp.

Sedoukia, pirátské hroby – video

Podle legendy se jedná o hroby padlých pirátů legendárního kapitána Barbarossy (středověk), kteří padli při pokusu dobýt a vyplundrovat ostrov. V hrobech mělo být kromě těl i 12 truhel plných zlata, které měli duše těch pirátů hlídat. Hroby budou nejspíše mnohem starší, ale nepodařilo se mi nikde zjistit z kterého jsou období. Možná jsou z eneolitu ale možná jsou mladší z Římského či ranně křesťanského období.

Díky tomu, že jsem vyrazil včas jsem tu byl sám a měl jsem trochu času, jsem zde pochovaným obětoval řecký horský čaj, a zazpíval jejich duším pár manter, kterými jsem je snad nasměroval za světlem.

Po návratu dolů na Milii jsem se shledal se zbytkem výpravy a užil si slunečník a lehátko zdarma a jahodový koktejl. Výlet na pirátské hroby zabere tak půlden, dvě hodiny tam, něco na místě a 2 hodiny zpátky (i s reservou).

Tady je odkaz na fotky. Bohužel už nejde vkládat presentace jako dřív i s popisy a tak jsem popisky dal jako komentář k jednotlivým fotkám.

Zbultran

poslat zpětnou vazbu k článku

Koukněte na autora na akupunktuře.

so 20. dubna 2024

A je to tady. Pokračujeme v tradici. Na Bacín vyrážíme v sobotu 20.4. 2024 vlakem z Prahy hl.n. v 8:45. V Zadní Třebani budeme v 9:22; v 9:33 přestoupíme do vlaku na Liteň, kde budeme 9:43. Následně vyrazíme na 10km okružní trasu přes Bacín a skončíme zase v Litni. Z Litně návrat (16:10, 16:19 / 16:32, 17:09) nebo pozdější (18:10, 18:19 / 18:32, 19:09). více

© Zbultran | Mapa stránek | Napište nám | rss RSS Úvodní stránka | rss RSS Zbultranův deníček