Zbultran

logo

XXII. Putování po archivních sklepích Znovínu (2019)

XXII. Putování po sklepích

Tak se to jednou muselo stát. Na Putování po archivních sklepích Znovínu vyrážíme letos (2019) poprvé sami. První nám dala košem Alíček a postupně se připojovali další a další. Nicméně i tak byla akce vydařená, i když samozřejmě ne tak jako s kamarády.

Spali jsme v hotelu Morava. Je tu i parkování na dvoře (horší zajíždění způsobené tím, že auta jsou pořád větší a větší) a snídaně v ceně. Pokoje čisté, prostorné. Dole ve fotkách možno zkontrolovat.

Obědvali jsme opět v Indicko nepálské restauraci Óm a byli jsme znovu hodně spokojeni. Večer jsme byli na Spaghetti aglio olio e peperoncino a extra hořké dvanáctce Radegast v restauraci Tusto. Druhý den cestou z LAA jsme se stavili v Dobšicích Na selské, kde vaří obří porce a pizzu, co se opravdu nedá sníst.

Ale zpátky k vínu. K autobusu Znovínu jsme to měli opravdu blízko, stačilo vyjít před hotel. Ochutnávkou nás provázel Karel Charlie Slavík. Cestou na první ochutnávkové místo ve Strachoticích nám vyprávěl o vínu a sklizni ročníku 2019. Nejlépe ho prý charakterizuje věta ředitele p. Vajčnera: „Víno ročníku 2019 bude sluncem slazené a nocí kořeněné“. Ve Strachoticích nám chutnal Ryzlink Rýnský 2018 z Hnanic, Knížecí vrch (meduňka, limetka, cena/výkon) č.š. 8353. Výborný byl i výběr z bobulí Tramín červený 2017 – Terroir Club č.š. 7356 se zbytkovým cukrem 66,8 g/l a fenomenálním bezcukerným extraktem 35,6 g/l.

Pokračujeme do Vodního mlýnu ve Slupi. Začínáme Rulandským bílým 2018 – Terroir Lacerta viridis z Hnanic, Fládnická č.š. 8364, ve které vidí Charlie zaprášenou broskvičku, mango a chlebovinku. V Rulandském šedém 2018 – Terroir Club č.š. 8384 (meruňka) z Miroslavi, Weinperky vidí Ch. doširoka rozkročenou dámu. Nám chutnalo RŠ více než RB. Petře ještě zachutnalo Chardonnay 2018 z Hustopečska č.š. 8333.

V Jaroslavicích jsme chutnali červená vína, včetně dvou mladých 2019, Zweigeltrebe – rosé 2019 a Svatovavřinecké 2019 (bylo lepší, hotovější). Mně oslovil Blauburger 2018 z Chvalovic, Dívčí hory č.š. 8396 (prý ostružiny, borůvky, ale rozhodně poměr cena-výkon). Zweigeltrebe 2017 Terroir Club ze Stošíkovic na Louce, U tří dubů č.š. 7389 je taková marmeládová noblesní francouzská dáma s 1,8 g/l cukru.

V Příměticích všechno vytrumfoval Ryzlink rýnský 2016 – Terroir Club ze Šobesu č.š. 6394, bylinný, trochu heřmánkový, na lahvi naleželý dostatečně dlouho. Nedá se nic dělat, je to drahé, ale dobré. To samé platí i o půllitrovce výběru z bobulí Pálava 2017 z Vrbovce, Šác č.š. 7359 (růžový grep sypaný vanilkovým cukrem s medem). Kyselinky jsou 8,1 g/l, což asi se v hroznech nezrodilo a bylo dodáno. To mne trochu mrzí, protože se ztrácí ta různost vín podle ročníků.

V Sedlešovicích chutnáme bílé mladé – Müller Thurgau, ale připadá nám až moc kyselé. Nevylučuji ale, že to bylo způsobeno posledním vzorkem v Příměticích. Pak jsme ochutnali dobré na chladumilných kvasnicích kvašené Sylvánské zelené 2018 – Ledňáček říční z Miroslavi, Weinperky č.š. 8316 a šumivá vína.

Skončili jsme v Louckém klášteře, kde Znovín rekonstruuje sály bývalé knihovny. Nyní jsou prázdné, knihy i s regálem od p. Lahofera odstěhovali už dávno do Strahovského kláštera. Ochutnali jsme Modrého Janka, Sauvignon 2018 Green a Tropical, ale Green byl málo zelený (žádná kopřiva ale černý bez a Tropical málo citrusový. Lepší nám přišla Veritaska 2018 – Terroir Club z Tasovic, Starých vinohradů (jen 4,2 ha) č.š. 8370. Sladký výběr z hroznů Tramín červený – varianta kořenný 2018 ze Chvalovic, Dívčí hora č.š. 8373 si vybral jako Jubilejní víno Augustiniánský o­pat.

Na pochůzkové ochutnávce jsme zkusili Veltlínské zelené 2017 – Retro Styl č.š. 7329, který asi bude chutnat Hrochovi. Ochutnali jsme i výroční víno k 30. výročí pádu železné opony Rýnský ryzlink 2018, z vinic v linii bunkrů v Šatově č.š. 8433 (přišlo nám moc květinově voňavé) a deset let starý RR, který nebyl vůbec špatný.

Tady je odkaz na fotky.

Zbultran

poslat zpětnou vazbu k článku

Koukněte na autora na akupunktuře.

so 20. dubna 2024

A je to tady. Pokračujeme v tradici. Na Bacín vyrážíme v sobotu 20.4. 2024 vlakem z Prahy hl.n. v 8:45. V Zadní Třebani budeme v 9:22; v 9:33 přestoupíme do vlaku na Liteň, kde budeme 9:43. Následně vyrazíme na 10km okružní trasu přes Bacín a skončíme zase v Litni. Z Litně návrat (16:10, 16:19 / 16:32, 17:09) nebo pozdější (18:10, 18:19 / 18:32, 19:09). více

© Zbultran | Mapa stránek | Napište nám | rss RSS Úvodní stránka | rss RSS Zbultranův deníček